Русия е известна със своята водка, но като че ли сега страната търси начини да се позиционира като източник на технологичен талант, талант с предприемачески дух. Първата и най-успешна търсачка в Русия, Yandex, също въведе компонент ‘социално търсене’ към популярната търсеща машина.
Промените в Yandex и втурването му в социалните мрежи са инициирани от търсенията, свързани с хората и знаменитостите. Според компанията, около 2 милиона заявки за търсене се обработват от сървърите им всеки ден и това само по себе си ефективно провокира новата услуга за ‘откриване на хора’, която се пуска. Новата функционалност за търсене ще използва данни от публични профили на Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn и други мрежи.
Законите за поверителността и защита на личните данни в Русия не са като тези в САЩ, но анализаторите все още имат предубеждения относно данните, които се използват и управляват. В допълнение на усложнеността, много от търсенията за знаменитости не са за руски звезди, така че има опасения дали толкова много информация може да бъде обработена в съответствие със стриктно спазване на законите за авторското право и т.н.
Yandex потвърждава на всички, заинтересувани от този въпрос, че управлението на личните данни е абсолютно безопасно. Търсачката още цитира, че над 250 милиона профилни страници са вече индексирани и могат да бъдат намерени чрез платформата.