Yandex с тайно приложение, което ще унищожи Facebook Search Engine

13.01.2013 19:08
Приложението на руската търсачка носи кодово име "Wonder" и е в сеиозен конфликт с правилата за позлване на Facebook

Yandex, Google-а на Русия, разработи визуална търсеща машина, която се активира само с глас и е предназначена за Facebook. Кодовото име е “Wonder,” мобилно приложение, което позволява на хората да попитат кои бизнеси са били посетени от техни приятели и какъв тип съдържание е консумирано. Въпросът е дали Facebook ще позволи използването на приложението. Политиката на социалния гигант забравява използването на данни си в търсещи машини без предварително позволение. А приложението Wonder всъщност прилича на“Nearby”, продукт на самия Facebook. Различни източници, които са се докоснали до приложението споделят различни предположения и експертни мнения. Wonder е “повече от Facebook”, което означава, че може да покаже повече традиционни резултати от търсенето или просто да използва данните от своите партниори.

Представител на Yandex споделя, че от Yandex “не могат да потвърдят или да коментират” Wonder. Те обаче признаха, че “Yandex работи по извличането на социални данни. Ние разработваме социални продукти.” Още така стана ясно, че до няколко седмици или месеца, ще приветстваме нещо ново от Yandex и това може да всъщнст вдигането на завесите на Wonder.Потребителите на приложението ще могат да търсят гласово за неща като „ресторанти в Ню Йорк, посетени от моите приятели.“ Хоризонталното разположение на точките, които се визуализират и скролването позволява на потребителите наведнъж да видят всички ресторанти, където техните Facebook приятели са се чекирали или където са се снимали. Wonderers могат също така могат да въвеждат с клавиатурата вместо да ползват гласово търсене, или просто да зададат въпрос, за да открият къде са били приятелите им.

Чрез клик върху даден обект, приложението визуализира хоризонтален стрийм от снимки и препоръки, които са били поставени от приятели. Още едно докосване и се озоваваме във Foursquare, където ни очаква карта, адрес и телефонен номер на обекта. Wonder наистина не е таргетиран само за местен бизнес както наскоро пуснатия “Nearby” на Facebook. Wonder може да ни покаже каква музика са слушали приятелите ни, да научим кои са изпълнителите на дадената песен посредством Last.fm профили, а не на последно място чудото-приложение ни предлага да си купим песни от iTunes. Да не забравяме и новините. Можем клюкарски да надникнем кои новини са били наскоро прочетени от приятели или конкретен приятел, да ги прочетем в самото приложение чрез вътрешен браузър.

През годините Yandex се придържаше към рускоговорящите пазари, пазар, на който е всъщност търсачката с най-голям пазарен дял. Делът в Русия обаче сега е едва 60%, защото Yandex срещат сериозната конкуренция на Google. Именно поради това гигантът търси растеж в друга посока. Както Google се диверсифицира в мобилното пространство и по този начин увеличи своето покритие и приходи от рекламната си мрежа, Yandex прави абсолютно същото.Yandex също е с ясен поглед към мобилния свят. Преди години купи компания, наречена SPB Software, разработчик на мобилни приложения за различни платформи и потребителски интерфейси.Картите на Yandex замениха Google на iOS устройства в Русия и позволяват функция търсене за Windows Phone устройства в страната.

Wonder звучи страхотно особено в сравнение с вътрешната търсачка на Facebook, на която, според много потребители, и липсват множество функционалности. Предстои ли скандал във връзка с надмощие? Проблемът е, че Wonder може да е прекалено страхотно и да използва твърде много данни от Facebook. През май Facebook обнови своите политики и затегна положението с използването на данни. Мълви се, че Facebook очевидно е научил, че Yandex са разработвали Wonder, и именно затова променя своите правила за ползването на информация.

По статията работи: , последно обновена: 14.01.2013 16:43:41
Новини по темата

MySpace и Facebook влизат във приятелски отношения

Facebook блокира услуги за изтриване на профили

Google ще замени Yandex на Mail.ru

Intel съветва Facebook за необходими ъпдейти

Facebook спечели спам дело за 711 млн. долара

Троянска атака удари Facebook

Компании ще оценяват плюсовете и минусите на социалните мрежи

Малките фирми най-после схванаха ползата от Facebook

40 милиона обновяват статусите си във Facebook всеки ден


 
Коментари

#1 (14 ян. 2013 16:33)
0
 
1
User photo  Преливат от едното буре в другото - потребителя вече не е човек, а актив/пасив, че даже си има и пазарна оценка! Потребителя не е нищо друго освен един консуматор в дригия край на жицата.

#2 Freaky (17 ян. 2013 21:37)
0
 
1
User photo  Yandex се опитват да ударят Facebook, точно когато социалката се опитва да навлезе в територията на Google - надушвам че не е случайно!


 
Вашето мнение:

Заглавие:






информирай ме при нов коментар
Запиши като:

E-mail:
 Задължително поле





Кога е рожденият ден на Google

Послушва ли ни Google? Може ли Google да ви подслушва през Chrome?

Sony ликвидира всички свои магазини в Канада!

Linux Mint и CompuLab представиха мини компютър с 4 гигабайта оперативна памет!

Британците губят почти 5,4 милиарда лири, заради лоши мобилни тарифи!

Почти 20 хиляди сайта са свалени във Франция след случилото се с Charlie Hebdo.

Toyota ще учи деца да шофират с Oculus Rift!

BlackBerry се готви да представи нов телефон с плъзгаща клавиатура!

[ВИДЕО] Вижте колкото е най-голямата галактика в познатата ни вселена

Създават атомен реактор, който ще работи с разтопена сол!
noTrial.info в Google+



noTrial.bg е портал за IT новини и каталог с безплатен софтуер.
Възпроизвеждането на информация от страницата се разрешава
единствено след изрично съгласие от екипа на NoTrial.bg
Контакти | Условия за ползване | За нас | Блог