Все още има дебат дали социалните медии са ефективни или не, но за повечето собственици на малки и средни фирми, дебатът е отдавна приключен. Според последните изследния, над 60% от предприемачите използват социалните медии, за да привлекат нови клиенти.
Изследването също разкрива, че 58% от предприемачите разчитат предимно на социалните медии, за да поддържат връзка със своите съществуващи клиенти. Тези изследвания са в пълен противовес на проучване, според което Fortune 500 компаниите не поддържат профил във Facebook или Twitter.
В много отношения обаче, несъответствието в степента на навлизане на социалните медии при различните типове бизнес има своите обяснения. Малките компании търсят винаги по-иновативни начин да поддържат бранда и да създадат репутация сред клиентите. Социалната медия е перфектния избор за тези типове бизнес, но тези, които имат по-широк обхват на действие и глобална стратегия, не считат социалните медии за приоритет.
Каквото и да правят бизнесите в социалните медии, обаче, едно е ясно: социалната медия е тук, за да остане и тези бизнеси, които са най-бързи да се адаптират към средата ще постигнат по-голям успех в дългосрочен план.