Foursquare пуска ъпдейт за своето приложение за Android (следван от ъпдейт за iOS приложението през идните месеци in the coming months), който ще предлага на потребителите препоръки въз основа на местоположението им, дори когато те не се са регистрирали някъде.
Приложението ще дава на потребителите съвети за интересни забележителности в близост, дори когато и самото приложение не е отворено. Чекирането си остава по стандартния начин, но дори даден потребител да не е избрал да се check-in наблизо, възможно е приложението да предложи препоръки, базирани на 4 милиарда check-in-а и 32 милиона съвета, които вече са въведени в базата данни на Foursquare.
Ситуацията някак ни напомня за Google Now, но ъпдейтът е фокусиран специално върху check-in данните и съветите, качени от потребителите и компаниите в Foursquare. От Foursquare обещаха, че тези допълнителни „екстри“, свързани с проследяването на местоположението на всеки потребител по всяко време, няма да се отразят много върху живота на батерията.
Тестовете до момента са показали, че новата функционалност намалява живота на батерията с едва 0.7% на час или в рамките на деня това се равнява на 20 минути игра Angry Birds.
Представете си, че сте на вечеря в ресторант и изведнъж Foursquare приложението ви предлага популярно ястие в менюто на ресторанта. По подобен начин, когато даден потребител посети нов град за първи път, приложението може да препоръча някои от най-добрите места за посещение.
Моментално започваме да се тревожим обаче, че Foursquare ще бомбадира потребителите със съвети, които са твърде излишни и дори досадни, когато човек няма осъзната нужда от тях. Използвайки данните от милиарди чекирания в приложението обаче, от компанията ни уверяват, че Foursquare приложението е достатъчно „умно“, за да разбере кога не трябва да се натрапва на даден потребител.
Основни препоръки ще идват, когато доверен приятел вече е въвел своя съвет, препоръка и съответно човек по-лесно ще възприеме информацията, отколкото в случаите, когато тя идва от напълно непознат. Тези „перли на знанието“ ще се показват едва когато потребителят активно търси нещо ново за хапване, пиене или социализиране, а не когато той/тя пътува до работното място или вече е на работа в офиса.
Ъпдейтът е пуснат днес за хиляди потребители на Android и съвсем скоро ще е достъпен за всички Android потребители, както и впоследствие за iOS.