Microsoft започнаха да предупреждават клиентите, които са имат регистрация за изпробване на Office 365, че свободна употреба на програмата е към своя край. Компанията изпрати мейли до потребителите си през миналата седмица, в които им обяснява положението и призовава клиентите да закупят платената версия на Office 365.
В едно от електронните писма от Microsoft съобщават "Office 365 Home Premium Preview изтича скоро и има няколко важни неща, които трябва да знаете". В друго отбелязват: "Абонаментът ви за Office 365 Home Premium Preview ще изтече в събота, 16 март 2013, за да избегнете евентуално прекъсване на абонаментна услуга, моля подновите абонамента си в събота, 16 март, 2013."
Microsoft стартира пробни версии на няколко Office 365 пакета, включително и на тези, които са от потребителски клас Home Premium, през юли 2012. Тогава от компанията заявиха, че пробните регистрации ще изтекат около 60 дни след излизането на окончателните версии на пазара. На 29. януари 2013 г Microsoft пусна Office 365 Home Premium в САЩ и започна с плановете, ориентирани към бизнес аудиторията.
Спирането на безплатните пробни версии на 16 март, както се упоменава в съобщенията до потребителите, идва 47 дни след старта на Home Premium на 29 януари, или около две седмици по-рано от 60-те дни, които бяха обявили от Microsoft в началото.
Прекратените пробни версии ще се държат по същия начин, като изтейлите платени абонаменти: Office 2013 приложенията започват да работят в режим с ограничена функционалнот, която позволява на потребителите само преглеждат и принтират документите. Те няма да могат да създават, редактирате или записват документи.
За да възвърне изгубената функционалност, клиентът трябва да закупи нов абонамент за Office 365, да закупи "постоянен лиценз" на Office 2013, да инсталира по-стара версия на Office пакета или да използва някои от базираните в облака уеб приложения на Office. А може и да реши да забрави за проблемите с лицензите и да изтегли конкурентен офис пакет с отворен код като LibreOffice.
Преди да инсталират новата платена версия обаче, потребителите трябва първо да премахнат пробната от компютрите си, допълват от компанията. За да се улесни този процес, от Microsoft публикуваха автоматичен "Fixit" инструмент на сайта за поддръжка, заедн с детайлна информация и инструкции как клиентът може ръчно да премахне програмите, ако "Fixit" не работи.