Кампанията на Microsoft “Scroogled” привлече много внимание миналата година, когато компанията предизвика гиганта в света на търсенето онлайн и по-специално постави под въпрос тактиките, свързани с онлайн пазаруването и рекламите. Ето я и новата Scroogled кампания на хоризонта, с пълна пара в първите месеци на 2013 година, Microsoft този път се прицелват върху проблемите, свързани с поверителността на потребителските данни и използването на Gmail. Последната национална кампания е част от по-голям план, който цели потребителите да заменят Gmail с Outlook.com. Кампанията набляга на факта, че Google сканира потребителските имейли, за да открива подходящи реклами, които да се показват заедно със съобщенията. Компанията цитира скорошна анкета, която разкрива, че 70% от анкетираните не са наясно с тази дейност на Google. Не е учудващо, че около 90% не одобряват тази практика.
В изявление по случая, старши директора на Онлайн Услуги към Microsoft, Stefan Weitz сподели, че Outlook.com вярва, че поверителността на данните не е за продажба. Той отбелязва, че хората трябва да имат избор и контрол върху съобщенията си без оглед на темата. Информация като медицински данни или банкови детайли не трябва да се „обработва“ от имейл доставчика.От Google поддържат тезата, че не вършат нищо нередно и не използват автоматизирана технология да сканират съобщенията. Гигантът казва в изявление, че рекламата поддържа Google и многото услуги/сайтове на фирмата напълно безплатни. От Google повтарят, че никой човек никога не е имал достъп до имейл съобщения или друга информация със цел анализ и визуализиране на релевантни реклами.
Важно е да кажем, че и Outlook.com също сканира имейлите, но само за да се идентифицира навреме спам и съобщения, съдържащи зловреден код.