Всички знаем, че хората по света определено бяха засегнати от текущото състояние на икономиката и по-скоро ефектът бе негативен и мнозина загубиха работата си. Намирането на работа не е лесна задача. Липсата на образование, позиции в определена сфера или отсъствието на възможности за развитие допълнително внасят усложнения. Обикновено хората кандидатстват за работа на място или пускат своите документи онлайн, от което пък произтича възможност за първо интервю, тестове и др. В последните години обаче социалните медии сякаш оформиха облика на не един бизнес и създадоха редица възможности за работа в желаната сфера. До момента не се говори много за възможностите на социалните медии като арена, на която всеки да покаже и докаже своите възможности, но цифрите започват да говорят сами за себе си.
„Работодателите нямат информация как търсещите работа използват мобилните устройства и как бизнесът им може да се възползва от мобилния Интернет, за да открие топ таланти. Като резултат, само определен брой работодатели са внедрили стратегии за наемане на персонал, свързани с мобилните комуникации чрез приложения и мобилни версии на сайтове. Последните изследвания сочат, че 19% от търсещите работа използват мобилните устройства, за своите кариерни цели, а само 7% от работодателите имат мобилна версия на сайта си за кариерно развитие и едва 3% използват мобилни приложения.
Цифрите наистина не са големи, но предвид нарастващия процент хора, използващи социални медии и смартфони, няма да се учудим, ако цифрите растат прогресивно и хората успеят да си намерят работа именно чрез социалните медии и мобилни канали за комуникация.