Някога съдържанието бе цар, след това бе забравено и ето, че отново се превърна във властелин. Между промените в алгоритъма на Гугъл и възхода на социалните медии, много уебмастъри бяха объркани дали кънтент маркетинга или т.нар. маркетинг на съдържанието си струва. Много от уебмастърите забравиха за каузата, наречена качествено съдържание, но тези, които останаха верни на шестото си чувство, получиха богата отплата.
Според инфографика на Brafton, съдържанието в момента управлява Интернет, както никога досега. 27 милиона парчета съдържание се споделят дневно и 60% от съобщенията, споделящи съдържание съдържат линкове към продукт или услуга. Ако има някакви подозрения относно ползите от солидно съдържание и употребата му за генериране на трафик, то този доклад със сигурност разбунва духовете.
Вероятно най-важният факт за споделянето на съдържание е, че 42% от потребителите търсят статии и блог публикации за да получат помощ, когато взимат решение за покупка. Тази информация не убягва на вниманието на маркетолозите и по последни данни 12.75 милиарда долара са инвестирани в онлайн съдържание по целия свят.
Изглежда, че бъдещето на кънтент маркетинга е светло и тези, които не виждат това ще изостанат от света на онлайн бизнеса.