На практика, услугата BlackBerry Messaging (BBM) е конкурентна точно на WhatsApp, като всички анализатори си зададоха въпроса, щом Facebook дава толкова много пари за WhatsApp, колко ли ще даде за ВВМ?
Разбира се, услугата на канадската компания е по-стара от тази на WhatsApp, но недостатък бе, че до скоро бе достъпна само за потребители, ползващи смартфони BlackBerry и именно това позволи на WhatsApp да събере повече абонати за по-кратък срок. Според последните изчисления, новата придобивка на социалната мрежа има над 450 млн. абонати, което си е сериозна цифра, но пък не е чак толкова сериозна за 19 млрд. долара.
Съвсем скоро, ВВМ бе оценена на около 240 млн. долара или казано по друг начин по 3 долара на абонат. Ако следваме същата логика обаче, 19-е милиарда за WhatsApp означават, че компанията е получила средно по 42 долара на абонат, което е доста добра цена.
Тази голяма разлика в сумите наложи преоценка на BlackBerry Messaging, които вече са отделени от BlackBerry, тъй като производството на мобилни телефони не се оказа добър ход, но пък приложението има голям потенциал. Дали това означава, че акциите на компанията ще продължат да растат, предстои да разберем.