Въпреки големият маркетинг натиск преди няколко години, 3D технологиите никога реално не се внедриха в съзнанието на потребителите. Екипът на Skype още вярва, че има много потенциал в тази област и сподели, че се правят опити да поддържат 3D видео разговори щом екосистемата от устройства е вече напълно завършена.
В интервю за BBC, вицепрезидентът на Skype, Mark Gillet потвърди, че компанията вижда доста значителен напредък в света на дисплеите като хората имат достъп до технологията на телевизори и компютърни монитори. Съвсем друга е историята обаче, когато става дума за устройства, улавящи 3D. За да проработи нещо такова, човек трябва да има няколко камери на компютъра и те да могат прецизно да бъдат калибрирани и насочени в правилния ъгъл.
Microsoft произвежда вероятно най-широко разпространените 3D устройства известни като Kinect. Всъщност обаче технологията не е завършена да отговаря на R2-D2 триизмерните видео разговори.
Да оставим техническите ограничения настрана, форматът също претърпява промени, за да спечели доверието на широката аудитория. Все пак 3D доста се провали от гледна точка на запазването на първоначалното вълнение на потребителите около модерните телевизори, а BBC и ESPN наскоро решиха да позабравят своите 3D канали поради ниското търсене.
Вчера Skype отпразнува своите 10 години, над 1.4 трилиона минути във видео и гласови разговори или над 2.6 милиона години разговори онлайн. Вижте инфографиката, която Skype подготви, за да отбележи постиженията през последното десетилетие.