Никога не сме се съмнявали, че Google+ ще привлече потребителите. Това, което не беше толкова ясно е дали Google ще успее да задържи вниманието и ангажираността на хората на платформата. Изглежда, че вече чуденето приключи, защото Google+ не ефективен от гледна точка на задържане на вниманието на потребителите и активното им участие в платформата.
Доказателството идва от изследване, което дава информация за действията в социалната мрежа Google+. Това изследване бе направено от експерти по социални медии, начело с Matthew Hurst, който представи подробна информация за активността в Google+ и профилите, около които е съсредоточена активността. Оказва се, че има само няколко избрани ‘влиятелни’ потребители на платформата и по-голямата част от обществото в мрежата по-скоро добавя приятели в кръговете си, а публикуването на информация и тагването се извършва предимно от влиятелните.
Изследването в детайли представя 48% от потребителите на платформата, които активно споделят публикации публично. Въпреки че Hurst споделя, че данните не се базират на абсолютно задълбочено разглеждане на съдържанието на платформата, може да възприемем изследването като абсолютно акуратно. Google бързат да отбележат обаче, че изследванията не са научно обосновани. Това изявление е по-скоро начин социалната мрежа да опази името си. Със сигурност всички сме наясно със степента на липса на взаимодействие и дейност в последните месеци и не ни е нужно научно да обосновем доводите си, тъй като резултатите в прохождащата социална мрежа са видими само след няколко разглеждания на различни профили и фен страници.