Нарастващата популярност на социалните медии за добро или лошо повлия на много от нашите социални привички и поведение. Но нещо повече, също така със социалните медии на показ са нашите слабости, особено ако става дума за това как се справяме с поверителността.
Едно от последните изследвания на ZoneAlarm съвместно с Pew Research Institute разкри, че полът и националността определят в голяма степен как възприема въпроса за сигурността на информацията ни онлайн. Мъжете са по-малко склонни да имат своето твърде публично присъствие в социалните медии и 11% от всички потребители на социалните медии признават, че са публикували неща онлайн, за които по-късно съжеляват.
Изследването също така представи сигурността на информацията и контрола в различна светлина. Тагването на снимки, особено във Facebook може да е едно от онези неща, които могат да ни накарат да се радваме изключително много или да треперим от притеснение. Много хора, които са тагнати не се възпротивяват, но изследването разкрива, че докато само 30% от хората са махнали тагването през 2009, 37% от хората са го направили през 2011. Това до известна степен означава, че хората са започнали да контролират начина, по който техните профили и репутация се управляват онлайн. Отказването от приятелство с някой е също така друга активност, която се разраства малко в последно време. През 2009 година само 53% от потребителите във Facebook са се отказали от приятелството си с някой, а днес цифрата е 63%.
Битката между контрола върху личните данни на хората, които използват социалните мрежи, както и на самите социални мрежи ще продължи. Изводът обаче е един, не трябва да прекаляваме с ‘разголването’ на същността си онлайн и най-вече да публикуваме неща, за които ще съжеляваме впоследствие.