Изглежда, че самата природа на социалните мрежи и цялото това ‘споделяне’ тревожи потребителите, особено що се отнася до предоставяне на финансова информация.
Изследване, подготвено от компанията Digitas в сътрудничество с Harris Interactive разкри, че около 55% от купувачите са бдителни, когато предоставят финансова информация в социалните мрежи. За по-голямата част от анкетираните, общо 2247, сайтове като Facebook не се възприемат с добро око и малцина имат доверие в него като платформа за пазаруване. Не ни учудва, че по-възрастните и работещи купувачи дори поставят под съмнение това дали е редно да се предоставя информация от кредитна карта в социалните мрежи по една или друга причина.
Интересното е, че се предвижда 30 милиарда долара да се генерират в социалната търговия през следващите 5 години. Предвид направените анализи, които обосновават горната предвиждана цифра, ясно е, че се очаква тези 55% да намалеят постепенно през следващите години. Но преди това да се случи, платформи като Facebook трябва да преразгледат процедурите си за поверителност на информацията и сигурността на данните на потребителите.
Зачестялото хакване на профили, вирусите и червеите са достатъчно основание да откажат дори и най-уверените онлайн купувачи от всякакъв вид транзакции в социалните мрежи.