YouTube не се възприема като социална мрежа , но последните данни Hitwise показват, че видео споделянето само в Англия се равнява на 606 милион посещения в YouTube за декември 2011. Предвид агрегираните данни за социалните мрежи в Англия, YouTube получава 25% дял от трафика в социалните мрежи в Англия.
Видео споделянето и взаимодействията във видео мрежи са най-силни в Англия, сравнена със страните от останалата част от света, 800 пъти повече отколкото приноса на другите страни в света. Разбира се, YouTube има елементи на мрежа за социално споделяне, но все пак не е такава в пълния смисъл на думата. Facebook грабва лъвския дял на социална мрежа номер 1 в Англия, а Twitter е на трето място след YouTube.
Какво е бъдещето пред YouTube в Англия и в глобален аспект? Google сякаш превърна YouTube в нещо повече от рекламна, печеливша платформа и до края на 2012 трябва да започнем да виждаме за добро или зло все повече реклами /в момента рекламите са позицонирани във видеото/. Как промените ще се отразят на трафика е нещо, което предстои да видим в обозримото бъдеще. Засега ще се наслаждаваме на богатата колекция от видео клипове в Youtube, докато популярният сайт за видео споделяне и стрийминг не се е превърнал в арена на рекламодатели.