Уеб анализирането, според Wikipedia представлява "учение за поведението на интернет потребителите на даден сайт".
Чрез ефективното използване на методите за уеб анализиране, ще можете да си докарате по-ефективно потребители, да увеличите важността на сайта ви, свързан с други подобни сайтове. Например, обикновено, броячите показват броя на кликванията за страница. Но ако презаредите страницата няколко пъти, броячът отново ще се завърти, и като последствие, информацията предоставена от прости броячи не е достатъчна за да установи броя на посетителите.
Има три широко-известни метода, свързани с уеб анализирането за събиране на информация за действията на посетителите и други детайли: анализ на сървърни лог файлове, услугите на Google Analytics, и използване на бисквитки. Препоръчително е да използвате информация, предоставена от всички тях, за да си осигурите анализ от различни гледни точки.
Сървърните лог файлове ще осигурят много информация, визуализирана в графики чрез различни приложения. Този метод е препоръчителен като стартова точка за начинаещи за разбирането и интерпретирането на цялостния брой от кликове, брой на уникалните посетители, разглеждания на дадена страница, номер и тип на всеки линк, и др.
Тайните на уеб анализирането, рефлектираха най-вече върху информацията от сървърните логове, но за съжаление те са трудни за разчитане от доста време, поради фактът, че информацията за трафика може да поддържа различни интерпретации и комбинации от анализиращи техники, достъпни и разбираеми само след дълга практика в сферата на анализа.