Част от бюджетния излишък беше предоставен на Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР). От информацията излязла на сайта на МДААР става ясно за какви цели ще бъдат използвани парите:
1. 700 000 лв. за превишението на план-сметката за местните избори през октомври т.г.
Въпреки някои реализирани спестявания, най-вече от възнагражденията на членовете на СИК, първоначално предвидената сума от 18.5 млн. лева за организация и провеждане на изборите беше надхвърлена поради наложилото се закупуване допълнително на 10 000 прозрачни урни. За това непредвидено перо бяха заплатени 780 000 лв. с ДДС. Необходимостта от тази поръчка дойде заради по-голямата дължина на бюлетините в някои населени места, както и поради факта, че в много секции избирателите гласуваха с повече на брой бюлетини за различните видове избор Освен това пликовете бяха двойно по-големи в сравнение с използваните на изборите през май т.г.
2. 300 000 лв. за работа по кадастралните планове на областните администрации
3. 300 000 лв. за преместването на областната администрация в Кърджали в нова сграда
4. 7 654 000 лв. за модернизация на новото крило на болница „Лозенец". Модернизацията включва строително-ремонтни работи и закупуване на оборудване
5. 3 046 000 лв. с ДДС (2 538 000 лв. без ДДС) за закупуване на 1000 лаптопа и 1500 настолни компютъра
Компютрите
ще бъдат предоставени предимно на областни и общински администрации, а
300 настолни компютъра са предвидени и за структурите на съдебната
система.
Техниката е закупена по силата на рамковото споразумение, сключено между МДААР и „Ай Би Ес България" ЕООД през юли 2007 г. след проведена процедура по ЗОП. Рамковото споразумение е за период от 18 месеца и дава възможност МДААР да закупува техника при фиксирани цени и срок на доставка. Първият договор с изпълнителя беше за закупуване 1200 настолни компютъра и 100 лаптопа на обща стойност 1 026 000 лв. без ДДС.
6. 30 млн. лв. за доставка на лицензиран софтуер на „Майкрософт" за персонални компютри и сървърни системи
С това ще бъде платена сумата за 2008 и част от 2009 г. по предстоящия договор за доставка на софтуер за администрацията.
По проведената от МДААР обществена поръчка за избор на изпълнител на рамково споразумение за доставка на лицензиран софтуер на „Майкрософт" имаше двама участници - ЦАПК „Прогрес" ООД и консорциум „Стак". За поръчката на 60 000 лиценза за персонални компютърни системи и 2000 лиценза за сървърни операционни системи по-ниска цена предложи ЦАПК „Прогрес" ООД (68 760 000 лева за 60 000 лиценза за персонални компютърни системи и 2 674 100 лв. за 2000 лиценза за сървърни операционни системи), с което фирмата е класирана на първо място.
Предстоящият договор ще бъде за период от 3 години (до 31 май 2011 г.). С този договор държавата не само получава правото да използва софтуера, но и ще стане собственик на последните версии на продуктите, които ще излязат в края на периода на договора (31 май 2011 г.). Това означава, че тези софтуерни пакети ще могат безсрочно да бъдат използвани от администрацията, без заплащане на абонаментна такса за това.
Освен за ползване от администрацията, договорът ще даде възможност служителите безплатно да използват закупения лицензиран софтуер и на домашните си компютри. Задължение на доставчика ще бъде и провеждането на обучения на служителите, както и предоставяне на средства за интерактивно обучение при излизане на нова версия на всеки от продуктите.