Последната версия на графичната платформа OpenGL вече е пусната официално.
Разработчиците от Khronos Group пуснаха новата 4.1 версия за 2D и 3D графичен стандарт.
Обновлението включва инструменти за времената на ре-компилация и 64-битов floating point processing, както и инструменти за подобряване на интеграцията и гъвкавостта.
Към ъпдейта е включен и комплект от разширения, които имат за цел да подобрят съвместимостта с паралелната процесорна платформа OpenCL, както и подобрения към приложенията WebGL и усъвършенствана поддръжка при управлението на нови функционалности върху по-стари модели графични карти.
Обновлението дойде скоро след като групата пусна OpenGL 4.0, голям ъпдейт, който Khronos Group създаде като отговор на предизвикателството отправено от конкурентния DirectX 11 стандарт.