Четири английски министерства са похарчили близо 6 млн. британски лири за последните две години, за да си гарантират, че техните уеб сайтове ще са видими в Интернет потребителите в страниците с резултати на търсачките Google и Bing.
Министерството на здравеопазването е похарчило 4.4 млн. британски лири от данъците на данъкоплатците за платени рекламни карета в двете търсачки, се твърди в доклад публикуван от BBC.
Саймън Бърнс, министър на здравеопазването, призна, че NHS са избрали да се обърнат към платените онлайн реклами, за да достигнат до максимално широка аудитория така, че потребителите да могат бързо и лесно да открият здравната информация, която търсят и да могат да се възползват от правителствените услуги.
Министерството на Общностите и местните Власти е на второ място по изразходвани ресурси за реклама в търсачките със сумата от 700 хил. британски лири за промотиране на еко градове и серитификати за енергийна ефективност.
Министерството на екологията, храните и земеделието на Великобритания и Министерството на енергетиката и климатичните промени са класирани съответно на трето и четвърто място с 500 хил. британски лири и 309 британски лири.