39 водещи ИТ компании, сред които Google, Microsoft и Yahoo, са дали съгласието си за създаването на специален код ("code of practice"), чрез който на потребителите ще се показват само определени реклами, според поведението им в мрежата.
Действията на компаниите са синхронизирани с Internet Advertising Bureau (IAB) в Европа, които изследват използването на бисквитките (cookies) в Интернет.Чрез този специален код потребителите сами ще могат да инсталират бисквитки за проследяване.
Компаниите пък се задължават да показват на сърфиращите в мрежата само реклами съобразно подаваните от тракинг системите данни за поведението им онлайн. Така ще се създаде Online Behavioural Advertising Framework – система за саморегулация на онлайн рекламата в Европа и контрол на самите потребители.
Цялата документация по споразумението и разработката на кода трябва да бъде готова до юни 2012 г.
Такова нещо ще обърне представата за 'пазаруване' дори и на интернет потребителите.
Има подобна работа във юпонският интернет, но в нашият това ще стане много трудно. Аз лично мисля, че тази нова услуга ще бъде хакната (рано или късно) и ще започне още по-голяма война между фирмите