С тази сделка изпадналата в криза търсачка се опитва да излезе на първо място сред конкурентите си Google и Microsoft в надпреварата за създаване на по-мощни маркетингови машини.
От Yahoo се надяват, че придобиването на Right Media за около $700 милиона ще им помогне да продават повече Интернет реклами, които разчитат на графики и други визуални ефекти. Очаква се този тип реклами да стане доста популярен, като се има предвид, че компаниите започват все повече да рекламират своите марки онлайн, вместо по телевизия, списания или вестници.
Google разчиташе предимно на къси, текстово базирани съобщения, за да изгради най-голямата досега рекламна Интернет мрежа.
В очакване на по-голямо търсене на динамични реклами обаче и Google, и Microsoft купуват услуги, които помагат за дистрибуцията на графични реклами по Интернет. Така например, в момента най-голямата търсачка е в процес на закупуване на DoubleClick за $3.1 милиарда, а Microsoft планира да закупи aQuantive за $6 милиарда. Сделката на софтуерния гигант се очаква да приключи до около един месец. Тази на Google обаче стигна до задънена улица, тъй като е в процес на правно разследване, което може да продължи няколко месеца.
Федералната търговска комисия (FTC) проверява дали сделката би довела до намаляване на конкуренцията на бързо растящия пазар за онлайн реклама. Това закъснение пък ще помогне на Microsoft и Yahoo в опитите им да се изравнят Google.
Невъзможността на Yahoo да се движи с ритъма на Google се отрази доста негативно на цената на акциите на компанията, които поевтиняха с 31% от края на 2005 година досега.
При обявяване на приключването на сделката с Right Media в края на миналата седмица, акциите на Yahoo скочиха с 27 цента на $26.96.
Системата на Right Media позволява на уеб издателите да продават като на търг рекламно пространство на този клиент, който плати най-много. Обикновено компанията удържа 7% комисионна