Имейл маркетингът е често лошия демон, защото се възприема нерядко като спам. Имейлът и способността му да свързва бизнеса с клиентите обаче го прави изключително ефективен.
Голяма част от тази ефективност се състои в начинът, по който хората взаимодействат с имейлите си и спамът не е част от това. Според последните изследвания хората все още обожават имейла си. 72% от хората проверяват имейлите си поне 6 пъти на ден и тази практика сама по себе си е свързана с някакъв вид поведение на пристрастяване. Можете да си представите какво значи това заключение. За мен лично проверяването на имейлите е по-скоро полезен навик.
Хората, които проверяват имейла си в движение /признавам ди, че и към тази група спадам/ са около 83% от интервюираните и обикновено проверяват мейла си на мобилен телефон. 63% от тях проверяват имейла си поне 1 път дневно в движение. Като цяло 83% от хората проверяват имейла си през първия работен ден и имейлът е по-скоро инструмент за неперсонална комуникация.
Изследването потвърждава, че имейлът далеч не е отживелица и остаряла технология, която изхвърляме с навлизането на социалните мрежи, въпреки че сайтове като Фейсбук окупират голяма част от живота ни, но като че все още предпочитаме среда за комуникация на ‘две очи’ и имейлите си остават класика.