Ново изследване на учени от Университета в Пенсилвания, от Positive Psychology Center, разглежда различните думи, които се използват от различни демографски групи във Facebook. Не е изненада, че жените говорят за пазаруване и прически, а мъжете говорят за спорт, войни и видео игри.
Учените откриват, че жените използват повече емоционални думи като „развълнуван“ и говорят по-често за любов. Мъжете от друга страна обичат да изявяват желание за притежание и използват „моята“, когато говорят за нежната си половинка. Жените разбира се използват повече думи като „невероятен“, „нейния“, когато става дума за силната половинка. Мъжете говорят по-грубо и често говорят за технологии.
Интересно е каква е употребата на думите от различни възрастови групи. Изследването открива, че тийнейджърите между 13 и 18 години често си бъбрят за училище и домашни, докато по-големите, между 19 и 22 години, ги вълнуват интимни проблеми, апартаменти и студентски живот.
Всичко става съвсем предсказуемо с напредване на възрастта. Младите между 23 и 29 години говорят за работа, сметки, дом и пийване с приятели, а тези между 30 и 65 са фокусирани върху семейството.
Учените са разгледали над 700 милиона думи и фрази от статус ъпдейти на 75 000 доброволци. Изследването е част от по-голям проект, известен като World Well-Being Project, който търси техниките за измерване на физическото и физиологично състояние на хората въз основа на езика, който използват в социалните медии.