Нещата стават от лоши ужасно опасни за социалния гигант Facebook. Или поне така изглежда на базата на последните доклади, представени от Reuters и Ipsos.
Компаниите са провели проучвания сред 1032 американски потребители и 34% от тях казват, че са по-малко свързани със социалната мрежа в момента, отколкото са били преди 6 месеца. Повечето от респондентите казват, че прекарват все по-малко време във Facebook. Това, разбира се, са лоши новини за гиганта, който разчита предимно на американските си потребители, за да ‘зашемети’ рекламодателите. Последната проверка разкрива, че типичният американски потребител струва 9$ на Facebook. За сметка на това един европейски потребител е само 4 долара и ето защо инвеститорите съвсем не харесват последните резултати от проучванията.
Може би взаимодействието на потребителите е намаляло и защото Facebook промени много от своите функционалности през последните месеци. И в свят, където възприятието е всичко, Facebook може би вече е в доста безизходна ситуация и е въпрос на време дали ще повтори историята на MySpace. 44% от анкентираните признават, че гледат на Facebook по различен начин откакто компанията започна да продава своите акции на борсата.
Зукърбърг и екипът му трябва да започнат да мислят в посока на създаване на нещо много ангажиращо и невероятно, за да спасят кораба, който е на път да потъне.