Повече хотели, магазини и други бизнеси скоро ще предлагат безплатен Wi-Fi на клиентите си, ако те се съгласят да се чекират “check-in” на даденото място, използвайки Facebook акаунт. Това е резултатът от партньорството между Facebook и Cisco Systems, които започнаха сътрудничество миналата година, но ето че резултатът от усилията им е вече факт.
За да се включат в услугата, дадените бизнес обекти трябва да заредят част от Facebook софтуера на своя Cisco рутер. Когато клиентът отвори уеб браузър, той стига до страница, където се изисква check in чрез Facebook login. В замяната клиентът на дадения обект получава безплатен безжичен Интернет.
Бизнесът може да се възползва, тъй като чекирането дава повече видимост във Facebook. Социалната мрежа освен това ще предоставя информация за хората, които се чекират. Споделената информация ще включва възраст, локация и пол, данните, които могат да се използват за маркетингови програми. Facebook твърди, че ще предоставя агрегирана, анонимна информация, което означава че тя няма да бъде свързана с дадено лице.
От Facebook допълват, че бизнесът може да анализира данните, за да разбере по-добре предпочитанията на клиентите и да преостави по-таргетирани промоции и това в края на краищата ще подобри маркетинговите и рекламни кампании.
Facebook също има полза, защото ще насърчава бизнес обектите да създават свои Facebook страници и евентуално да се възползват от повече реклами във Facebook. Междувременно Facebook задържа вниманието на своите потребители, които също могат да получат безплатен Интернет достъп от места като Starbucks.
Офертата включва пускането на 1,000 Wi-Fi точки за малкия и среден бизнес в 50 страни. Програмата обаче също ще таргетира и по-големи компании.
Някои от най-известните брандове в света стартират услугата според Cisco, които отказват да дадат имена.
Програмата може да помогне на бизнеса да таргетира своите рекламни кампании за клиенти, които се чекират през мобилни устройства. Мобилният канал е важен, защото над 50% от потребителите използват мобилни телефони, когато пазаруват в магазина.
Ако хората не искат да се логнат чрез Facebook, ще могат да получат Wi-Fi достъп с въвеждането на код, но зависи изцяло от тях.