Technology Review разкри, че екип от осем експерт по изкуствен интелект във Facebook разработва техника, наречена "deep learning". Това „задълбочено изучаване“ протича през система от симулирани мозъчни клетки, които се използват, за да се направят по-точни преценки за текста, който пише потребителя, снимките му, както и да се предвиди какво ще е бъдещото му поведение.
Mike Schroepfer, главен ИТ инженер във Facebook, споделя, че целта е да се намали броя на постовете, които се предоставят в нашия персонализиран Facebook фийд. Така от 1,500 могат да се ограничат до 30 - 60 най-релевантни поста. Една от причините за стъпка напред към по-умен и по-персонализиран News Feed: на мобилни устройства хората използват Facebook по-често, но и за по-кратко време.
Deep Learning не е нов термин, особено за конкурентите на Facebook, Microsoft и Google. И двете компании имат екипи, които в момента разработват системи за създаване на изкуствен интелект, които помагат на потребителите на откриват информация, да организират информацията, и да бъдат по-ефективни онлайн. Google през август 2013 съобщи за своя инструмент за изкуствен интелект, наречен word2vec, който показва общите неща и връзки в езика, без да се налага човешка намеса. Този софтуер е разработен, за да се разбират и създават естествените взаимовръзки в езика без да се налага каквото и да е била човешка намеса.
Важно е този тип технология Deep Learning да е ефективна със съвсем малка човешка намеса, за да може да се обработят големи количества „сурова“ информация, която се получава от милионите потребители, които използват Facebook ежедневно (към май 2013, Facebook обяви, че над 1.11 милиарда човека използват сайта всеки ден).