Facebook днес съобщи за нова функционалност в Facebook custom audience, която позволява на рекламодателите да таргетират потребители, които са посещавали сайта им преди или са използвали тяхно мобилно приложение. Новите рекламни инструменти ще се предлагат скоро за ограничен брой тестови партньори и след това ще се пуснат за всички потребители през следващите няколко месеца.
Facebook custom audience фийчъра бе пуснат миналата есен и позволява на маркетолозите да анализират информация за своите клиенти и да показват реклами само на тези хора във Facebook. Новият фийчър означава обаче, че рекламодателите могат да анализират и да показват реклами на десктоп или мобилни потребители, които са показали интерес като активно са разглеждали даден сайт или приложение.
Facebook прилага следните примери:
Търговец на велосипеди може да достигне до хора, които са разгледали колела на неговия уебсайт, но не са осъществили покупка. Чрез къстъм групата /custom audiences/, компанията може да достигне до тези хора с десктоп News Feed и да ги насърчи да завършат поръчка онлайн. Мобилно приложение за пътуване пък може да достави реклами точно за хора, които са изтеглили приложението, но не са го използвали скоро. По този начин хората могат да бъдат стимулирани да резервират почивка именно чрез приложението.
Custom audiences работят с всички други рекламни формати на Facebook и възможности за таргетиране, докато mobile app custom audiences са подобни, но са специално създадени за разработчици на мобилни приложения. Новата крачка на социалната мрежа е друг пример как компанията се опитва да се „вмести“ и в други платформи, да създаде услуги около основната си рекламна услуга и в крайна сметка да създаде ползи за своите партньори, които генерират нейните приходи.
Facebook признача, че website custom audiences са подобни много на съществуващите ремаркетинг инструменти чрез които се достига до хора, които преди това са взаимодействали с даден сайт. Много маркетолози вече използват инструменти на други компании, които ремаркетират чрез Facebook Exchange (FBX).