Знаехме, че Марк Зукърбърг ще съобщи нещо, което ще помогне на потребителите на социалната мрежа да ‘спасят живот’, но днес компанията и разкри, че ще позволи на потребителите да съобщят на своите приятели, че са донос на органи и информацията да е видима директно на техния Timeline. Статусът ще е съпроводен от линкове, които да подканят познатите и приятелите да се запишат в регистъра на донори.
Социалната мрежа се стреми да достигне до 114 000 донора в САЩ и милиони по цял свят, разчитайки на това, че семейството и приятелите ще забележат желанието на даден потребител и ще уважат волята му в случай на неочаквана смърт.
Интересното в случая с тази нова функционалност на Facebook е, че може да стане вирална и по този начин до известна степен човек оказва влияние на своите приятели или семейство, подканяйки ги подсъзнателно също да се съгласят да станат донори. Имайки предвид, че има директен линк към страницата за регистрация, възможно е да се генерират регистрации директно от Timeline на потребителите и да се генерират по-голям брой споделяния на статуса.
Какво казва Facebook за новата функционалност: ‘’Добавяйки “organ donor” към събитията на Вашия живот директно на timeline-а, можете да заявите своето намерение да станете донор на орган, да споделите своята история за това кога, къде и защо решихте да станете донор. Ако не сте официално регистрирани като донор на органи, регистрирайте се оттук. ‘’
Новата функционалност в момента е достъпна в някои държави само, а линковете водят до официалните регистри в САЩ и Англия, но впоследствие ще достигне до по-широк кръг потребители, тъй като Facebook партнира с дарителски организации по цял свят.
Новата функционалност със сигурност ще даде гласност на дарението на органи, а безспорно броят на регистрираните ще се увеличи веднага щом мнозина забележат, че техните приятели вече са избрали да бъдат донор на органи след смъртта им.
Какво мислите? Намесва ли се Facebook прекалено много в живота на хората? Не прекрачва ли там, където индивидуалното решение е първостепенно?