Facebook подаде заявление за търговска марка с цел запазване на употребата на “Facebook” върху визитки и, още по-любопитно, немагнитно кодирани карти. По този начин се защитава използването на думата ‘Facebook’ в специфични формати.
Какво ще се случи, ако Фейсбук спре хората да правят фалшиви Фейсбук визитни картички? Изглежда, че тази търговска марка ще разреши проблема и още много други такива, включително визитки и дизайни за други лични карти, печатни услуги за компании и др.
Търговската марка покрива QR кода и NFC/RFID употребите, които работят чрез магнитна индукция, а не горепосоченото магнитно кодиране.
Като че ли е лесно да си представим грандиозния план на Фейсбук, който ще дава на потребителите евтина карта, която да може да бъде прочетена от умни четци и да се използва за редица практически цели. Не е ясно колко често компаниите се възползват от Фейсбук, бранда и неговите възможности офлайн. Ако Facebook разработят някаква физическа ID система, би имало големи маркетингови ползи и практическа стойност. Представете си да ходите на концерти, филми, да си купуват билети през любимата социална мрежа само чрез уникалната ID карта.
Ще играе ли Фейсбук важна роля в начина, по който управляваме нашата офлайн идентичност в бъдещето? Идеята не е никак пресилена. Все пак Фейсбук е най-влиятелната система, събираща лични данни в Интернет.