AAS е насочена към сферата на рекламите, като предоставя на потребителите различни инструменти за повишаване ефективността на рекламните кампании. Приходите на Facebook не са според очакванията, като дори продължават да се забавят. Собствениците на социалната мрежа се опитват да подобрят финансовата стабилност, а основният доход е именно от рекламите, където за момента лидер е Google.
Централният офис на Atlas се намира в Сиатъл, Америка и според информацията ще остане там. Идеята на Facebook е да предостави на потребителите по-ефективен начин за реклама, като самите рекламни агенции ще могат да оптимизират разходите си, както и да следят резултатите от кампаниите по-подробно. Според анализаторите на рекламния бизнес в Щатите, Google е с пазарен дял от 18%, докато социалната мрежа държи 15 %. От Microsoft са готови да продадат Atlas, тъй като софтуерния гигант е насочен повече към рекламата при търсене. Съвсем скоро пък стана ясно, че европейската комисия следяща монополите е решена да санкционира Microsoft, а глобата може да бъде в доста сериозен размер.