Facebook завършва работата по своятаа услуга за четене на мобилни новини. Услугата на социалния гигант ще се конкурира директно с Flipboard. Известно като Paper, приложението може да появи на бял свят края на януари след няколко години на експерименти. Социалната мрежа на си спести експериментите, редизайна и вложените усилия в приложението.
Първоначално проектът започва като редизайн на News Feed, но след няколко закъснения и обновявания, той бива разделен на две части. Първата част е осъществена, тъй като обновеният News Feed се появи миналия март, а втората част на проекта се трансформира в Paper.
Създаден от същия екип, който създава Facebook News Feed и ръководен от вицепрезидента Chris Cox, Paper ще е нещо дългоочаквано на пазара. Очакваме услугата да е или самостоятелно мобилно приложение или уеб преживяване, което е създадено специално за мобилни устройство. Вярна на името си обаче, услугата ще представя съдържанието под формата на „вестник“ все едно ни връща ерата преди създаването на дигитална революция.
Нейната функционалност е подобна на Flipboard, тъй като ще е агрегатор на съдържание, който включва извадки на новини от различни информационни източници като New York Times или Washington Post, както и заедно с традиционните Facebook статус ъпдейти.
Докато Cox е основната движеща сила за Paper, запознати източници допълват, че CEO Mark Zuckerberg пряко е бил ангажиран с проекта и е наблюдавал развитието му отблизо.