Телевизионните реклами генерират много пари в световен мащаб. Телевизията си остава един широко разпространен медиен канал. Ето защо сега от Facebook планират да се насочат към този доходоносен бизнес. Компанията възнамерява скоро да въведе нови реклами в TV стил. Според запознати източници, новата стъпка на един от най-„социалните“ сайтове на света ще донесе между 1 до 2.5 милиона долара на ден.
Според Bloomberg, инициативата на любимия на хората Facebook е в голямата си част „вдъхновена“ от развитието на онлайн видео каналите. В последните няколко години YouTube започнаха да зареждат къси видео реклами между своето видео съдържание. Други големи корпорации като AOL също опитаха да навлязат в този разрастващ се пазар, пускайки свой видео стрийминг в стила на CNN (известен е като HuffPost Live).
Няма спор, че таргетираните реклами в нюз фийдовете на потребителите ще доведе до ръст на приходите, но е важно, че социалната медия от Калифорния далеч не иска да рискува с потребителското преживяване. Марк Зукърбърг ясно казва, че едно от нещата, които той лично наблюдава, са всъщност качеството на рекламите и потребителското усещане относно тези реклами. За момента не се забелязва значителен спад в потребителската удовлетвореност.
Новите реклами ще са около 15 секунди. Рекламите ще са само 5% от даден News Feed, или горе долу 1 реклама на 20 обикновени поста, снимки или статус ъпдейти. Подобно на традиционните ТВ реклами, рекламите на социалната мрежа ще бъдат таргетирани само с информация за възраст и пол. Други характеристики като локация и лични интереси няма да бъдат взети под внимание.
Може би най-хубавото на днешната новина за новата реклама услуга е, че потребителите няма да видят една реклама повече от три пъти на ден. Като цяло рекламата никога не е била топло приветствана от аудиторията и новините далеч не са нещо приятно, но поне от Facebook ще се постараят да защитят потребителското преживяване.