Facebook разкриха, че тестват нова услуга, която ще е достъпна само до ограничен брой потребители и ще им позволи да изпращат платени съобщения, което пък ще донесе допълнителни печалби за социалната мрежа.
До сега системата за разпращане на лични съобщения позволяваше на смислените съобщения, например на тези от собствените приятели, да отиват директно в кутията Inbox, а тези, които не са чак толкова свързани, отчиташе като потенциален спам и изпращаше в кутията Други/Other.
"Днес стартираме малък експеримент, за да тестваме полезноста от икономически сигнали, за да определяме свързаността", заявиха от Фейсбук.
"Тестът ще бъде достъпен за малък брой потребители и ще им даде възможност да платят малка сума, с помощта на което съобщенията им ще бъдат изпращани в кутията Inbox вместо в Other на получателя, без значение от връзката между двамата."
От компанията споменаха, че таксата в тестовия период е $1 на съобщение, но според тях все още се търси "оптималната" цена. Потребителите ще получават само по едно платено съобщение на седмица.
Според Facebook услугата може да бъде много полезна в някои ситуации, като ще позволи на потребителите да изпращат съобщения до хора, с които са се запознали на презентация или пък искат да се свържат с някого по работа или свободна позиция.
Социалната мрежа, която стана публична компания миналата година, търси всякакви начини да извлече по-високи приходи и печалба. Така създаде редица нови услуги и тестове през последните месеци. През сепрември дадоха възможност да произвеждащите и продаващите в интернет да рекламират своите продукти.
Новата услуга на социалната мрежа е подобна на тази, предлагана от LinkedIn, професионална мрежа конкурент на Facebook, която позволява на платените акаунти да изпращат съобщения до потребители извън собствената им мрежа.