Facebook съобщи, че придобива Onavo, израелски стартъп, базиран в Тел Авив. Компанията се занимава с обработването на информация от мобилни приложения.
Facebook ще получи и технологията, и талантите, които стоят зад компанията. Не се разкриват детайли около сделката. Onavo се мести в новия израелски офис на социалния гигант.
Създадена през 2010 година, Onavo се включва в много области, включително и в услуга за анализ на мобилни приложения, услуги в помощ на маркетолози и репортери.
Управлението на данните и тяхното компресиране обаче са в основата на усилията на израелския стартъп. Най-вероятно в тази област е и интереса на Facebook. Onavo предлага приложение като “Count,” който наблюдава каква информация ползвате на смартфона си, както и “Extend”, който намалява обема на информацията, която теглим на телефона си, като по тази начин можем да извлечем максимума от абонаментния ни план.
Тези услуги са в хармония със целите на Internet.org и усилията на Марк Зукърбърг, който заедно с други големи и глобални компании в света на технологиите, си поставя за цел да осигури свързаност на милиарди хора по света, които нямат Интернет достъп. Ericsson, Nokia, Qualcomm и Samsung са сред най-големите партньори за каузара.
В продължение на повече от три години Onavo се грижи за намаляването на Интернет разходите на потребителите на смартфони. От Facebook знаят, че намаляването на обема на информацията е ключово за изпълняването на плана на Марк, който искат да „свърже“ света и ето как технологичният гигант решава да придобие израелския стартъп.
Под ръководството на Facebook, Onavo ще продължат да работят с членове на Internet.org коалцията, за да увеличат ефикасността и да намалят разходите за Интернет достъп.
Ако използвате Onavo и мислите, че приложенията ще изчезнат, не се тревожете, компанията ще продължи да оперира под свой собствен бранд.
Бъдещето на Onavo analytics под крилото на Facebook е все още неясно.