Безспорно Фейсбук има голямо влияние върху потребители си, но ако разгледаме цифрите още по-отблизо ще забележим, че всъщност могъществото на социалната мрежа е голяма възможност за търговците и други заинтересовани страни, търсещи начин да увеличат популярността си.
Скорошно изследване разкри, че 50% от Фейсбук потребителите стоят в профила си в популярната мрежа, докато са заети с разглеждането на други сайтове и пазаруване онлайн. Тази статистика сама по себе си е катализатор за търговците, които търсят начин да се позиционират в социалните медии. Едновременното сърфиране в Интернет, пазаруване и комуникиране с приятели във Фейсбук е възможно благодарение на много API приложения, които позволяват на сайтове на трети страни да захранят своята посетителска активност директно от Фейсбук.
Такъв API инструмент е Facebook Connect и търговците са много заети да намерят начини да направят свързаността между техните сайтове и Фейсбук по-вирална и да създадат усещане за интерактивност.
Изследването също така разкрива много факти за демографските черти на потребителите, които са в профила си докато пазаруват онлайн. Оказва се, че демографските данни за електронната търговия имат много малка корелация с тези на логнатите в мрежата потребители.
Мислите ли, че хората, които са във Фейсбук, докато пазаруват, могат да създадат потенциално предимство и златна възможност за електронната търговия? Дали интеграцията със скайп ще помогне за разширяването на тази търговия?