Facebook Timeline бе посрещнат по различен начин от потребителите, всеки един от нас го прие със смесени чувства, някои го заобичаха, докато други се останаха притеснени от драматичната промяна. Свикнали или не с новия Facebook Timeline, потребителите сега ще се наложи да виждат новия дизайн още по-често в социалната мрежа.
Днес от централата на Фейсбук оповести, че разширява използването на Timeline чрез внедряването му в бизнес страници. Администраторите на страници ще имат 30 дена, за да разгледат външния вид на страницата си в timeline и да се подготвят за кардиналната промяна, която официално ще е факт от 30ти март 2012. Ако администраторите преценят, те могат да публикуват новия вид на страницата дори и по-рано.
Големи брандове като NBC's TODAY Show, Starbucks, Nike, Magnolia Bakery, The New York Times и Microsoft Windows вече са по стъпките на промяната и възприемаха новото оформление на бизнес страниците си. С промяната страниците, фокусирани върху бранда, ще имат възможност да сложат корица на профила, голяма снимка, която в момента се използва и при личните страници. Снимките, харесванията и други приложения /карта или календар за събития/ ще са разположени най-отгоре на страниците, вдясно от профилната снимка. Брандовете също така ще могат да увеличат разпространението на своите публикации като ‘залепят’ нов пост най-отгоре на страницата си всяка седмица.
Заедно с новия дизайн на страниците, администраторите ще получат и някои нови функционалности, като например възможност за изпращане на съобщения. До момента брандовете във Facebook нямаха възможност да използват страницата си, за да получават и изпращат съобщения. Новите промени предвиждат потребителите на социалната мрежа да имат възможност да се свързват лично с бранда и администраторите на бизнес страниците ще имат шанса да продължат социалния диалог с потребителите и привържениците си. Ако пожелаят обаче, администраторите на страници ще имат възможност да изключат функцията за изпращане на съобщения.
Администраторите ще имат и достъп до нов dashboard, където ще могат да следят активността на страницата си, да отговарят на хората, които са коментирали на техния timeline и да разглеждат анализите на страницата. Админ панелът ще показва всички нови харесвания, известия, статистика за ефективността на дадена публикация, както и съобщения.
Новата визия на бизнес страниците обаче ще ‘погребе’ ландинг табовете, които се използваха, за да се привлекат потребители да харесат дадена страница. С въвеждането на промените от 30 март, посетителите на дадена страница ще виждат timeline изглед по подразбиране.