Нещата се развиваха доста тихо покрай Instagram тъй като Facebook „погълна“ компанията през април 2012 година. Социалната мрежа бе доволна от нарастващия брой потребители на Instagram през последната година и половина, и ето че след като вече има 150 милиона човека, които използват Instagram, време е Instagram да монетаризира подобаващо придобитата компания.
В следващите няколко месеца, потребителите на Instagram в САЩ ще започнат да виждат обичайните реклами в техния фийд. Компанията предупреди в свой блог пост, че показването на снимки и видеа от брандове, които даден потребител не следва, ще е нещо ново и ето защо компанията започва плавно да интегрира рекламите. Според поста, потребителите ще виждат красиви, висококачествени реклами от малко на брой брандове, които са членове на Instagram общността.
В случай че потребителят види реклама, която не харесва, Instagram потвърждават, че човек може да я скрие и да даде обратна връзка какво точно не е правилното в дадената реклама. Не е ясно за момента кой брандове и компании ще са сред първите, които се възползват от кампаниите в Instagram и също така няма информация колко често ще се появяват реклами във фийда.
За компанията майка Facebook, това е друга възможност да се създаде нов източник на доход. След като гигантът придоби Instagram, никой въпросът не е стоял „дали“ ще има реклами, а „кога“ ще се появят те of “if” ads were comiрng, but rather “when” they might arrive.
Facebook подходиха хитро като забавиха процеса, вместо да завалят реклами в услугата веднага след като придобиването стана факт. Потребителите са по-склонни да приемат рекламите или поне да ги изтърпят сега отколко преди една година.