Facebook има много добра причина да се е фокусирал на развиващите се пазари, тъй като отдавна достигна насищане на съществуващите. Докато в някои страни, като Бразилия и Индияинд, социалната мрежа все още има голям растеж, то ситуацията на други места като например в Обединеното кралство изобщо не е розова и не е в посока нагоре.
Фактите показват, че според последните проучвания на SocialBakers, посещенията на Facebook са спаднали с над един милион (Англия има почти петдесет милиона население).
Интересен факт е, че цифрите, които изнасят от социалната медия за своите рекламодатели значително се различават от проучванията направени от SocialBakers. Според Facebook потребителите им вече са над един милиард, но това не е така според външната компания, занимаваща се с проучване, маркетинг и мониторинг.
Тъжната истина за социалната мрежа е, че вече е на ръба на възможностите си за растеж в много страни. Статистиките сочат, че възможностите за покритие обикновено са до 50% от населението на дадена страна - до тази граница има бърз растеж, но след нея нещата утихват.
От социалната мрежа напълно осъзнават факите и се опитват да направят възможно повече неща с информацията, с която разполагат, като я подреждат в така наречения социален граф. От днес вече е възможно да се прави много по разширено търсене, даващо не просто информация за страници и познати, но и допълнителни възможности като умно търсене в съдържанието на вашите познати.