Facebook пусна бета версия на своята нова мобилна рекламна услуга, която е позволява да обслужват различни таргетирани реклами за потребителите дори когато те посещават други сайтове или приложения. Информацията за потребителите като пол, възраст и местоположение, харесвания ще се използва, за да се показват на потребителите само релевантни реклами и принципа на работа на рекламната мрежа е подобен на този на Google AdSense.
Услугата позволява на социалната мрежа да изкарва сериозни пари от реклама без да се налага да се представят допълнителни реклами за дадено мобилно приложение. За дивелъпъри и брандове, това е ефективен начин да се таргетира пазар с демографски характеристики. Тъй като Facebook имат информация за даден потребител от профила му, it’s е много по-вероятно да има акуратна оценка за дадения потребител и потребителските му навици, отколкото използването на бисквитки. Компаниите вероятно ще плащат повече за тази ключова маркетингова информация. more likely to be an accurate assessment of that individual versus relying on data from generic tracking cookies. Companies will likely pay top dollar for this prime marketing information.
Facebook съобщиха на TechCrunch, че тестват платформата в момента, за да видят как рекламите се представят за момента и дали хората ги намират уместни. Социалната мрежа не разкрива нищо за рекламодателите, рекламни мрежи, които изпробват услугата в момента.
Експерти твърдят, че е дошло времето на Facebook, тъй като те използват реални данни, а не трафик, за да генерират приходи от реклама.
Интересно е как ще протече теста и дали, кога Facebook планира да пусне услугата официална.