Твърдението, че популярният сайт за споделяне на изображения и набираща широк кръг потребители социална мрежа Pinterest е за жени, би се определило от някои като сексистко, но цифрите изглежда, че доказват точно това.
Използвайки подробни данни, събрани от Modea, компания за агрегиране на статистически данни, налице е инфографика, която напълно представя какво точно е Pinterest и кои са потребителите й. Според инфографиката, 68.2 % от потребителите на Pinterest са жени. Тази женска доминантност е разпространена и разпределена по всички вертикали. Сайтът е в голяма степен представен и във Facebook и на база данните, събрани от повече от 90% от феновете на Facebook, компанията прави изводи, че повечето са представителки на нежния пол.
Сайтът изглежда, че привлича много жени с деца, тъй като над 50% от дамите, регистрирани на сайта, са жени, а не млади девойки. С над 1.36 милиона уникални посещения дневно, сигурни сме, че създателите на Pinterest не се притесняват толкова от демографските данни. В края на краищата, жените с деца са апетитна таргет група за рекламодателите и до момента малко брандове в платформата изглежда, че вярват в това обаче.
Pinterest е един от късно присъединилите се социални мрежи, но влиянието му е повече от успешно и анализаторите му предричат светло бъдеще.