Вчера Pinterest обявиха редизайн и еволюция на потребителския интерфес, които скоро ще бъде пуснати. Сравнително скоро социалната мрежа, която по принцип се придържа към принципа "Ако работи, не го пипай", въведе бизнес акаунти и промени малко дизайна си.
Сайтът набира все по-голяма популярност, залагайки на добре известната слабост на интернет потребителите към снимките и визуално представенаа информация. Десетки хиляди брандове вече имат свое място в Pinterest и всеки ден използват сайта, за да направят комуникация с аудиторията си чрез естетиката.
Новият редизайн има за цел да подобри качеството на представената информация и да я постави в правилен контекст в рамките на всеки пин.
Какво ще е различно в новата визия на Pinterest?
На първо място това е навигацията. Може би най-голямата промяна в сайта ще бъде тази. Това е едно от нещата, с които свързваме Pinterest - "плочките" с последните изображения, споделени от хората, които следим, на началната страница на профила ни. Сега вече тази функционалност ще се намира в горния десен ъгъл. Когато кликнете на иконката на новото меню, можете да изберете да видите списък с последно качените снимки по категории, в това число Изкуство, Автомобили, Направи си сам и естествено, Храна.
Другото нововъведение е по отношение на визуализацията на съдържанието. Отделните пинове сега за значително по-големи и предоставят повече информация за контекста, отколкото когато и да било преди. Кликвайки на избражението, ще се отваря прозорец с още пинове от същия борд, от други бордове, към които е пиннато, а също и страхотен уиджет за страничната лента, който показа тъмбчета на други пинове, подобни на този, който вече сте харесали.
Новите промени наистина са съдържателни (за разлика от други социални мрежи) и показват мислене, насочено към подобряване на потребителския опит, а също така и ясна визия за изграждането на маркетинга на платформата.
От потребителска гледна точка, свързаните пинове дават безкрайни възможности за нови открития на идеи, рецепти, вдъхновение и дори стоки и аксесоари. По този начин те продължават да комуникират с любимите си брандове и с приятелите, които следят в социалната мрежа.
От бизнес гледна точка, свързаните пинове позволяват на социалната мрежа да въведе и платени опции в Pinterest. Страничната лента в сайта е хитро измислена и би била златна мина за публикуване на спонсорирани пинове. За разлика от Facebook, където позицията на рекламите не привлича вниманието на потребителите, идеята на Pinterest е направо находка и брандовете бързо ще осъзнаят това.