Трафикът в социалните медии се превръща във все по-печеливш бизнес и тези, които доминират в това пространство по-бързо се превръщат в онези, които могат да привлекат най-голямото парче от тортата с бюджет за реклама. За момента никой друг играч на арената на социалните медии не е по-‘силен’ от Facebook и едно от последните изследвания потвърди колко много гигантът влияе на другите играчи на пазара.
Изследването е проведено от Palo Alto и описвайки обстановката със социалните медии, то очертава границите на влиянието, което социалните медии имат върху работата ни и важността на основните играчи в индустрията. Facebook е доминантна сила до такава степен, че ‘изяжда’ 80% от трафика в социалните мрежи в световен мащаб.
Тази цифра достатъчно ясно показва колко е важен Facebook за начина, по който хората ползват и възприемат социалните медии. Бизнесите например възприемат социалните медии като сила, която влияе на продажбите им. Ето защо много работодатели забраняват социалните медии на работното място. Около 54% от интервюираните компании казват, че имат специфична политика за забрана на социални медии през работното време.
Бизнесът обаче повече отколкото, която и да е било сфера на обществото има роля за интегрирането на използването на социалните медии. За мнозина социалните медии ще се превърнат в номер 1 канал за генериране на повече нови клиенти и CRM.