Според изследвания на ComScore, около 31% от онлайн рекламите никога не биват видяни от съответната таргет аудитория. Този процент, изчислен в долари, се равнява на 12.4 милиарда долара, които остават похарчени на вятъра от рекламодателите. Тази цифра е също представя ситуацията в най-хубавата светлина, защото реално 93% от рекламите никога не биват виждани от таргет аудиторията. Този факт не обезкуражава рекламодателите и надеждите им, защото бюджетите, отделени за онлайн реклама са с 20% повече и като цяло парите, похарчени за онлайн реклама се очаква да надминат бюджетите за печатни издания, реклами в списания и др.
За
пръв път се очаква, че онлайн рекламата ще надмине другите рекламни форми. Тук обаче
се очертава друг проблем, а именно влиянието на рекламата. Според изпълнителния
директор на ComScore, визуализирането на рекламите се характеризира с
претрупване или пък често рекламите се поставят на места, където никога не
биват видени от потребителя.
Пренатрупаността с реклами означава, че всеки, който продава Интернет реклама, трябва всъщност да следи дали дадена реклама е ‘доставена’ до потенциалния посетител /дали е изпълнила предназначението си/ или дали рекламата остана извън полезрението на посетителите на сайта.