Последната версия на Google Maps за Android и iOS сега включва и доза таргетирана реклама. Това не ни учудва, но гигантът в света на търсенето нарича рекламите „релевантни“, тъй като те се появяват в долния край на екрана като разширяващ се банер след като потребителят е направил търсене, свързано с някакъв тип бизнес.
Потребителите сега могат да видят реклама, която включва заглавие и описание на офертата. Плъзването по екрана може да разкрие повече информация за адреса, телефонния номер, снимките и дори ревютата за дадения бизнес. Тези реклами се очаква да оперират като нормални резултати при търсене с изключение на това, че даден бизнес си плаща за хубавата позиция.
Рекламодателят получава пари, когато потребителят поиска повече информация, натисне бутон, за да се обади по телефона на бизнеса, поиска инфо за местоположение или просто натисне заглавието на рекламата. Безплатните потребителски действия, които не струват нищо на дадения бизнес, са съхраняване на бизнес информация за по-късно, споделяне на бизнеса с приятел или стартиране на навигация. От Google отбелязват, че AdWords ще взима пари за до 2 платени клика на импресия.
Google Maps е истинска златна мина, тъй като милиарди хора използват услугата всеки месец. Едва ли потребителите ще са доволни от допълнителното облъчване с реклами, но да не забравяме, че въпреки многобройните пазари, в които се намесва Google, компанията все още до голяма степен зависи от приходите си от реклами. Точно тези приходи позволяват на гиганта лукса да експериментира с проекти като толкова обсъждания Google Glass.