Все още има проблеми с личните данни, които е необходимо да бъдат оправени, но дори без това Google Buzz не проработи както се очакваше, макар да бе захранен от 175 милиона Gmail потребители, без дори да бъдат предупредени.
Има три интересни теории защо Google Buzz бе пуснат толкова рано:
1. Google все още иска да купи Twitter и пускането на Buzz в Gmail може да бъде сериозна причина за връщането на Twitter отново на дискусионната маса.
Google Buzz не бе стартиран както останалите приложения от Google Labs (тоест да може да бъде активиран от потребителя само ако го пожелае), а се появи директно в дясно в центъра на Gmail. Buzz е най-бруталния опит на Google да промотира свой продукт. Ако Buzz получи достатъчно добър старт, то със сигурност ще помогне на Google за преговорите с Twitter.
2. Независимо от развитието на преговорите с Twitter, Google се нуждае от своя микроблогинг платформа. Микро съобщенията са най-ефективния начин за комуникация след е-мейлите, сред многото видове съобщения, така че е логично добавянето на Buzz като слой на Gmail: излъчването на публичните съобщения чрез Buzz и воденето на частните разговори по електонна поща или чат - всичко на едно и също място.
3. Другата причина Google да желае да има собствена социална мрежа е, че линковете в подобни микроблогинг сайтове ще започнат да генерират сериозен трафик през собствените си търсачки, а Google се бори да е основен източник на всеки сайт. Компанията не иска да се загубва статуса на социални мрежи като Facebook и Twitter. За сега Google не печели директно от трафик (за сега), само знае какви линкове си шерват хората и на кои от тях кликат, тоест кои са стойностни, което може много да помогне за подобряването на резултатите при търсене.
Google иска да навлезе максимално бързо в нишата, дори и на цената на бъгове, недомислици или други проблеми.