Facebook, много повече от Google се превръща в перфектната повратна точка в стереотипа и начина на живот на обществото, много компании се фокусират именно върху социалната мрежа като средство за промяна на настроението на различни демографски групи. Една от тези таргет групи са младите и уязвими хора, които са податливи на депресии, а последните често водят и до самоубийство.
Скорошно изследване на феномена бе направено от Help With Depression, организация с нестопанска цел, която помага на хората да се справят с депресията. Изследването показа, че 50% от потребителите на фейсбук се логват всеки ден. Тези 50% са толкова активни в мрежата, защото са склонни да разкриват своя сегашен психически профил дори и подсъзнателно чрез статус ъпдейтите. Тази ценна информация се използва от компании като Help For Depression, за да идентифицира това състояние на хората още в ранен стадий.
Да, но не само нестопанските организации използват тези данни. Според доклада, бизнесите се опитват да уловят именно настроенията на хората чрез статус ъпдейтите на потребителите. Много големи фармацевтични компании обединяват усилия с Facebook, за да помогнат на потребителите да получат адекватно лечение. Това, разбира се ядосва много групи и организации като Help For Depression, но в крайна сметка всеки един потребител на социалната мрежа е едно нещо...ескперимент.