Популярната социална мрежа за споделяне на снимки, Instagram, тази седмица е започнала процедура за изграждане на уеб профили за над 100-те милиона си потребители. В течение на следващите няколко дни ще можете да видите профила си, или този на някой друг по изключително лесен начин, влизайки на instagram.com/[потребителско име]. Instagram дават пример с някои вече активирани профили, например instagram.com/mycookingdiary, за да демонстрират как изглежда нововъдението.
Новите уеб профили напомнят на дизайна на Facebook, което едва ли е изненадващо, като се има предвид, че Facebook купи Instagram по-рано тази година за немалка сума - близо един милиард долара. Разликата тук е, че вместо да изберате само една снимка на кавър изобржението на Вашата профилна страница, Instagram създава анимиран колаж от тъмбчета на най-новите Ви снимки, които се визуализират на случаен принцип. Това е приятен ефект, добавящ дълбочина и смисъл на основното, за което използвате профила си - споделяне на снимки.
Миниатюрите са подредени в хронологичен ред, като най-новите снимки на потребителя се показват първи. Когато поставите мишката на някое от тъмбчетата, се показва броя на лайковете и коментарите към нея, както и датата, на която е направена снимката. Кликвайки върху снимката, ще я видите в пълен размер в изскачащ прозорец, който се показва на фона на профилната страница. Коментарите и харесванията се показват от дясната страна на снимката и тук можете да добавите и своето мнение.
Instagram са помислили и за поверителността. Вашите лични снимки ще бъдат видими само за вас и потребителите на Instagram, на които сте дали разрешение да Ви следват. Публичните Ви снимки ще могат да бъдат разглеждани от всеки, който посети страницата на профила Ви, независимо от това дали има Instagram акаунт или не.
И накрая, най-важното - въпреки че профилите са видими не само през мобилни устройства, все пак Instagram все още не разрешават добавяне на снимки и филтриране на функции от десктоп интерфейса. Те остават изключително насочени към мобилните приложения. Залагането на мобилните комуникации е основен фокус за Instagram в момента и вероятно те ще останат верни на този принцип и в бъдеще.