В края на миналата седмица Twitter пусна нова опция за търсене на изображения, като резултатите се показват като тъмбчета в горната част на страницата под полето за търсене. Това подобрение е в процес на разработка от известно време насам и определено е част от битката между Twitter и най-популярната социална мрежа за изображения Instagram.
Twitter твърдят, че този ход е с цел да наблегнат повече на снимките, видеото и новините, споделяни в Twitter, и да ги направят част от социалния контекст на мрежата.
Засега, резултатите със снимки са само за определени думи и фрази. Поставянето на хештаг преди думите може да определи дали да се показват снимки или не. Например, при търсене на "dogs" няма да видите изображения в резултатите, но с "#dogs" можете да видите новата опция (същото се отнася и за "cats" и ""#cats"). Още думи за търсенето ще бъда добавени по-нататък , когато инструментът бъде допълнително прецизиран и подобрен.
От дебюта си през 2006 г. до днес, Twitter има база от над 140 милиона потребители и е най-използваната платформа за микроблогинг. До скоро основното съдържание беше предимно текстово, а изображенията бяха рядкост. В крайна сметка обаче, развитието на конкуренцията и завземането на нови пазарни ниши налага промяна. С последните си ходове Twitter ясно заявява, че обявява война срещу съперника си Instagram, като в доскорошната микроблогинг платформа вече могат да се видят и доста нововъведения като:>
* промотирани видео новини;
* визуализация на снимки от статии и разкази;
* новото търсене на снимки;
* а според последните слухове: добавяне на филтри за изображения.
Изглежда, че опитите на Twitter да събори Instagram са неуспешни засега, и приложението на Facebook отчита вече над 100 милиона потребители, като по този начин запазва лидерската си позиция в областта на социалните медии за фотография и изображения. И за да държи Twitter извън обсега си, в Instagram маркирането на Twitter профили в мнения е направено изключително трудно.
Според Nick Cicero - специалист по стратегия в социалните медии, последният ход на Twitter е борба за собственост над изображенията в социалките - Twitter поставя вече не само акцента върху споделяне на съобщения със 140 символа, а набляга и на мултимедията.
Там, "навън", има милиони потребители с телефони с камера в джоба си, които търсят атрактивна платформа, в която да прекарват времето си, да споделят снимките си с приятели и да разглеждат изображения. Това именно са хората, към които се стремят Twitter и Instagram, така че войната тепърва започва.