Със своя акцент върху визуалното въздействие и споделяне с лекота, Pinterest е слабост на големите брандове още от самото си начало. Ето че дойде време социалната мрежа да върне „услугата“.
Някои пинове на специфични брандирани профили имат ново визуално оформление. Под пиннатото изображение се показва лого на бранда и текст „От бранд Х“ така че е вече невъзможно човек да пропусне брандираното съдържание.
Новото оформление не се отнася за всеки пин от даден бранд, а само за няколко взети на произволен принцип. Броят брандирани пинове също се променя, когато страницата се презареди.
Човек на пръв поглед би предположил, че промяната е знак за новите промотирани пинове. В момента обаче се тества новото оформление на т.нар. rich pins.
Pinterest разкри своите "rich pins" през май 2013 с основната цел да предостави повече текстова информация заедно с пиннатите изображения. Втората основна цел бе да се даде повече видимост за брандовете, които използват Pinterest.
През последната година, социалната мрежа, която е задвижвана от визуалното въздействие на съдържание, стана все по-„текстова“ с въвеждането на първите rich pins. Сега текстът се очаква също да има доминанта позиция предвид, че вече имаме и article pins, които предоставят допълнителна информация за новини и статии, които можем да закачим на дъската си днес и да прочетем по-късно.
При Facebook или Twitter, брандираното съдържание се смесва с ъпдейти, снимки и информация от нашите приятели. При Pinterest обаче потребителите пинват не само любими неща, но и продукти, та е интересно как социалната мрежа ще подходи, за да може продуктите, предоставени от даден бранд да изпъкват на фона на другите изображения. Експериментът на Pinterest е може би един от вариантите за разрешаване на проблема.