Продажбите на дигитална музика за първи път падат толкова през последните 10 години. Учудващо, но продажбите на дигитални песни и албуми през 2013 година не надминават продажбите от минали години като 1.34 милиарда са продадени през 2012 спрямо 1.26 милиарда за 2013 година. Както виждаме, продажбите бележат спад от 6%. Продажбите на дигитални албуми не падат рязко, а само 0.1% спрямо миналата година. Въпреки това анализаторите очакваха по-високи продажби, позовавайки се на статистиките от началото на 2013 година.
Много специалисти отчитат, че спадът се дължи на нарастващата популярност на услуги като Spotify, iTunes Radio, Pandora и Rdio, които предлагат лесен стрийминг на музика за всички. Нещо повече потребителите по всяко време могат да слушат музика на мобилни устройства като таблети и смартфони. Вероятно приходите, които ще се генерират от стрийминг услугите ще доведат до още по-голям спад на продажбите на дигитална музика. До каква степен обаче новите стрийминг услуги биха могли да компенсират големите разлики в продажбите на дигитална музика?