Spotify придоби The Echo Nest, компания за откриване и консумиране на музикално съдържание. The Echo Nest специализира услугите си в откриването на музика и плейлисти като музикалните препоръки на компанията и технологията, която използва, са част от алгоритъма за намиране на музика, който са имплементирали и много от конкурентите на Spotify.
Липсва информация за сумата, която Spotify са платили на The Echo Nest, но знаем, че The Echo Nest API ще остане безплатен и ще може да се използва от конкурентите на Spotify. Екипът на The Echo Nest API ще продължи да функционира нормално в главните офиси в Бостън и Сан Франциско.
Интересното в случая е, че Spotify на практика контролира технологията, която „захранва“ много от конкурентите й, които също предлагат „интелигентни“ услуги за намиране на музика. The Echo Nest API партнира с услуги като Rdio, Rhapsody и iHeartRadio. Интересно е да видим как Spotify ще промени света на музикалния стрийминг след като придоби The Echo Nest. Лесното откриване на музика и плейлисти са безспорно някои от ключовите функционалности, които продават услугата и определено могат да накарат потребителите на сменят дадена услуга с друга.
В официалното съобщение по темата Echo Nest споделиха, че ролята им става все по-важна, но ще премине „зад кулисите“, защото ще работят ръка за ръка със Spotify, за да гарантират иновация в музикалния свят.